Workshop om försvarsföretag i sociala medier

Under 2017 kommer SOFF:s profilgrupp arrangera tre korta workshop.

Vid det första tillfället, den 14 februari kl. 10.00 – 12.00 samlar vi intresserade företag för att tillsammans öka kunskapen om varför, var, hur och när ni som företag ska kommunicera i sociala media. Under två timmar går vi igenom de vanligaste kanalerna som kan användas; vi resonerar om utmaningar, möjligheter och exempelvis hantering av öppenhet och transparens; samt delar med oss av konkreta skrivtips och tips på material att använda, osv.

AGENDA
Varför en workshop om sociala media
– Kort introduktion från SOFF, bl.a. föreningens syn på sociala media

Case studies: så arbetar vi med sociala media
– Sofia Thulin, Saab
– Ann Sanden, BAE Systems Hägglunds

Tips och erfarenheter
– Samtliga

Hur kan branschen gynnas av aktivt delta i social media?
– Kommunikativa möjligheter/utmaningar inom branschen

Anmälan görs senast den 10 februari till: camilla.dattermark(@)soff.se

Även icke medlemmar är välkomna, men medlemmar har företräde. Workshopen är kostnadsfri.

Vid de två följande workshoparna kommer vi att:
1) prata om kommunikation kopplat till kompetensförsörjning – och hur vi tillsammans kan stärka branschens varumärke – respektive;
2) hur kommunikationen kopplat till ”Team Sweden” kan stärkas; alltså kommunikation vid exportaffärer och då i synnerhet inför/vid utställningar och konferenser.
Kallelser till dessa skickas ut efter den första workshopen.