Workshop om försvarsföretag i sociala medier
Under 2017 kommer SOFF:s profilgrupp arrangera tre korta workshop.
Vid det första tillfället, den 14 februari kl. 10.00 – 12.00 samlar vi intresserade företag för att tillsammans öka kunskapen om varför, var, hur och när ni som företag ska kommunicera i sociala medier. Under två timmar går vi igenom de vanligaste kanalerna som kan användas; vi resonerar om utmaningar, möjligheter och exempelvis hantering av öppenhet och transparens; samt delar med oss av konkreta skrivtips och tips på material att använda, osv.
AGENDA
Varför en workshop om sociala medier
– Kort introduktion från SOFF, bl.a. föreningens syn på sociala media
Case studies: så arbetar vi med sociala medier
– Sofia Thulin, Saab
– Ann Sanden, BAE Systems Hägglunds
Tips och erfarenheter
– Samtliga
Hur kan branschen gynnas av aktivt delta i social medier?
– Kommunikativa möjligheter/utmaningar inom branschen
Anmälan görs senast den 10 februari till: camilla.dattermark(@)soff.se
Även icke medlemmar är välkomna, men medlemmar har företräde. Workshopen är kostnadsfri.
Vid de två följande workshoparna kommer vi att:
1) prata om kommunikation kopplat till kompetensförsörjning – och hur vi tillsammans kan stärka branschens varumärke – respektive;
2) hur kommunikationen kopplat till ”Team Sweden” kan stärkas; alltså kommunikation vid exportaffärer och då i synnerhet inför/vid utställningar och konferenser.
Kallelser till dessa skickas ut efter den första workshopen.